بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 10:31 | بازدید : 42
نویسنده : admin | نظرات (0)

Image result for بک لینک چیست

بیانیه مطبوعاتی می تواند وظیفه مضاعفی برای تلاش های بازاریابی داشته باشد. این می تواند به رسانه ها در مورد اخبار شما هشدار دهد و همچنین به وب سایت شما کمک کند لینک بک کند. اما فقط در صورت اجرای صحیح می تواند پیوندها را به طور مثر ایجاد کند. اطلاعیه های مطبوعاتی را فقط در مواردی بنویسید و توزیع کنید که یک نام تجاری دارای اخبار جالب یا جالب برای به اشتراک گذاشتن است. این استراتژی می تواند پیوندهایی را در مورد پست واقعی انتشار مطبوعات و همچنین در مورد داستان هایی که رسانه ها درباره آن می نویسند ، بدست آورد.

 

نحوه دریافت بک لینک های انتشار مطبوعات: وقتی نام تجاری شما خبر دارد ، یک بیانیه مطبوعاتی بنویسید و از سرویسی مانند PRWeb یا Newswire برای توزیع آن در رسانه ها استفاده کنید.

 

لینک دادن به نظرات بک لینک چیست 

وقتی درباره پست وبلاگ نظر می دهید ، معمولاً مجاز به پیوند دادن به وب سایت خود هستید. این مورد اغلب توسط اسپمرها مورد سو استفاده قرار می گیرد و می تواند به یک ابزار ایجاد پیوند منفی تبدیل شود. اما اگر نظرات واقعی را روی پست های وبلاگ با کیفیت بالا ارسال کنید ، به اشتراک گذاری لینک ها می تواند مقداری ارزش داشته باشد ، زیرا این امر می تواند به سایت شما مراجعه کند و باعث افزایش دید برند شما شود.

 

نحوه دریافت پیوندهای پشتیبان نظر: در این استراتژی زیاده روی نکنید. فقط روی اظهارنظر درباره وبلاگ ها یا انجمن های مرتبط و با کیفیت بالا در ارتباط با صنعت خود تمرکز کنید. برای یافتن سایت های مرتبط با صنعت و مخاطبان خود ، از ابزار Alexa's Audience Overlap استفاده کنید تا سایت های مشابه مخاطبان خود را پیدا کنید.

 

سایت های مربوطه را برای مکالمه پیدا کنید

 

انواع بد بک لینک

از آنجا که بک لینک با کیفیت بالا بخش مهمی از سئو سایت است ، باور اینکه هر پیوندی ، هرچقدر ارزشمند باشد ، مفید است ، آسان است. اما همه پیوندها ارزشمند نیستند. برخی از پیوندها کم و بی ارزش هستند ، در حالی که برخی دیگر در واقع می توانند بر SEO تأثیر منفی بگذارند. همانطور که مشغول ایجاد لینک سازی هستید ، از ایجاد این نوع بک لینک ها خودداری کنید.

 

پیوندهای پولی

گرچه به نظر می رسد راهی آسان برای دستیابی به پیوندها باشد ، اما شما نباید به ناشران و وب سایت های دیگر برای لینک دادن به سایت خود هزینه پرداخت کنید. Google صریحاً می گوید که خرید یا فروش پیوندها "می تواند بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد."

 

بیانیه های خبری غیر خبری

همانطور که در بالا ذکر شد ، انتشارات خبری جالب و خبرساز می تواند به یک برند کمک کند تا مورد توجه و پیوند قرار گیرد. اما اگر مارکی مکرراً انتشارات مطبوعاتی را منتشر کند که خبرساز نیستند و فقط به منظور کسب لینک ایجاد شده اند ، می تواند اسپم به نظر برسد.

 

پیوندهای فهرست عمومی تجارت و مقاله

همانطور که نمی خواهید در بیانیه های مطبوعاتی زیاده روی کنید ، همچنین نمی خواهید در لیست های فهرست زیاده روی کنید. به معتبرترین ، معتبرترین و مرتبط ترین صنعت مرتبط باشید و فقط به منظور ایجاد پیوند ، نمایه هایی را در فهرست های ناخواسته ایجاد نکنید.

 

پیوندهای انجمن

پیوستن به ده ها انجمن به منظور ارسال لینک به سایت خود نیز بد است. فقط به انجمن های با کیفیت بالا بپیوندید که بحث اصلی آنها اصلی است ، و نه ارسال موضوعی با ارسال مطالب در مورد محتوای و نام تجاری خود.

 

یک استراتژی Backlink بهتر بسازید

پیوندها یک قسمت اساسی از هر استراتژی خوب SEO هستند. اما به یاد داشته باشید ، این فقط در مورد تعداد پیوندها نیست. همچنین در مورد کیفیت پیوندها است.

 

انواع مختلفی از بک لینک وجود دارد که از نظر ارزش و اهمیت با سطوح مختلفی همراه هستند. برنامه های ایجاد پیوند خود را حول به دست آوردن پیوندهای سطح بالا ایجاد کنید که بیشترین سود را برای سئو شما خواهد داشت.

 

برای یافتن بهترین بک لینک ها برای سئو ، در یک دوره آزمایشی رایگان برنامه Alexa's Advanced ثبت نام کنید. شما به کلیه مخاطبان ، صنعت و ابزار تحقیق کلمات کلیدی اشاره شده در این پست دسترسی خواهید داشت که می تواند به شما در ایجاد یک طرح پیوند م buildingثر کمک کند.

 

بهبود تور عملکرد سئو

 

در BLOG ALEXA مشترک شوید

 

بینش تخصصی بازاریابی را تحویل بگیرید

نکات جدید SEO ، بازاریابی محتوا و تجزیه و تحلیل رقابت را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

در بعضی فروم های ایرانی میتوانید با نظر دادن و انتشار پست بک لینک فالو دریافت کنید اما در سایر فروم ها دیگر این اجاره به شما داده نمیشود و بک لینک ها نوفالو خواهد بود.

4-بلاگفا

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی است که طرفداران زیادی دارد. مکن است با قراردادن لینک در محتوای بلاگ بک لینک فالو دریافت نکنید اما با قراردادن لینک در قسمت پیوندها شانس برای داشتن بک لینک فالو داشته باشید.

5-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

 

آیا غیراز بک لینک فالو و نوفالو بک لینک دیگری هم داریم ؟

بله ، امروزه برای rel نسبت های مختلفی تعریف کرده اند که خزنده ها یا روبات های گوگل ، آن ها را به خوبی می شناسند. 

 

<a rel=”value”>

آموختیم که به جای value در عبارت بالا ، می توان عبارت nofollow را قرار داد تا خزنده ها ، آن را دنبال نکنند. برخی از دیگر عبارت ها که می توانند به جای value به کار برده شوند ، عبارتند از:

Alternate

در این حالت  لینک ، به جایی می رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر یا برای پرینت خواهید دید.

Author

بدین معنا که این لینک به جایی می رود که شما نویسنده مقاله را معرفی خواهید کرد.

Bookmark

بدین معنا که این لینک برای بوک مارک کردن مناسب است و شما می توانید این لینک دائمی مقاله را در مرورگر خود سیو نمایید و هر موقع خواستید استفاده کنید.

Help

بدین معناست که این لینک به صفحه آموزش یا راهنمای استفاده از مقاله می رود.

License

بدین معنا که این لینک ، شما را به صفحه کپی رایت مقاله هدایت می کند.

next

بدین معنا که این لینک شما را به مقاله بعدی هدایت می کند.

Nofollow

همان گونه که در بالا گفتیم بدین معناست که این لینک ، هیچ گونه اعتباری ندارد و فقط برای این است که کاربران روی آن کلیک کنند.

Prev

بدین معنا که این لینک شما را به سمت مقاله قبلی این مقاله هدایت می کند.

Search

بدین معنا که این لینک ، شما را به سمت ابزاری هدایت می کند که می توانید با آن در این مقاله جستجو کنید.

Tag

بدین معنی که این لینک ، در واقع یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است

دلیل ساختن لینک‌های نوفالو چیست؟

بدون لینک‌های نوفالو، اینترنت پر از اسپم می‌شود.

با ایجاد لینک‌های نوفالو، فقط لینک‌های فالو و طبیعی، در رتبه سایت تأثیر خواهد داشت.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم با ایجاد لینک های نوفالو ارزش بک لینک های مشخص میگردد.

اما این توضیحات به این معنی نیست که هیچ‌گاه از لینک‌های نوفالو استفاده نکنید.

بک لینک با روش کلاه سیاه و سفید چیست؟

بک لینک گرفتن و یا حتی خریدن بک لینک دقیقا مرز بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. سئو کلاه سیاه، به این معنا است که از روش های سیاه و غیر استاندارد برای بک لینک گیری و افزایش رتبه استفاده میکنید. خریدن بک لینک نیز در همین دسته قرار میگیرد.

اما در سئو کلاه سفید  سئوکار سعی می کند که قوانین گوگل را رعایت کند. سئو کلاه سیاه تمرکزش بر روی Link Building  است اما در سئو کلاه سفید تمرکز بر روی Link Earning. 

حقیقت این است که معمولا سئوکاران به صورت ترکیبی از این دو روش را استفاده می کنند که به آن سئو کلاه خاکستری می گویند.

ی از ساده ترین راه های دریافت بک لینک، استفاده از کامنت و نظر دهی در وبلاگ های وب سایت ها می باشد. معمولا در این صفحات افراد زیادی برای ثبت بک لینک مراجعه می کنند. اکثر این سایت ها ضعیف و اسپم می باشند و قرار گرفتن لینک شما در کنار این لینک ها ریسک بالایی دارد.

لینک های ساید بار و فوتر

 

اگرچه این مدل بک لینک ها همچنان تاثیر خود را دارند، اما ریسک بالایی دارند. فروشندگان این لینک های قدرتمند تنها را انتخاب نکرده اند بلکه آن ها را به سایر اشخاص نیز می فروشند. بنابراین طبیعی است که لینک شما در کنار لینک های ضعیف یا اسپم قرار گیرد.

نکته دیگری که در مورد این لینک ها وجود دارد این است که ساید بار یا فوتر در تمام صفحات سایت تکرار می شود و در صورتی که شما از کلمه کلیدی به عنوان انکر تکست استفاده کنید، خطر و ریسک پنالتی گوگل بالا می رود. اگر تصمیم به استفاده از آن ها را دارید باید ریسک استفاده کردن از آن ها را بپذیرید.

توصیه می کنیم در سایدبار از لینک نوفالو و یا انکر تکست برند استفاده کنید و یا در صورت امکان فقط در صفحه اصلی وب سایت نمایش داده شود.

بک لینک های خودکار

 

ابزارهایی وجود دارند که به طور انبوه و اتوماتیک برای یک وب سایت بک لینک می سازند. می بایست از این ابزارها برای لینک سازی مستقیم سایت خود دوری کنید. اکثر بک لینک های ساخته با این ابزارها اسپم هستند و شانس پنالتی شدن وب سایت شما را بالا می برند.

 

در ادامه قصد داریم بک لینک های پایه ای را معرفی کنیم.

بک های بنیادی و پایه ای همان چیزی هستند که هر وب سایت عادی باید آن ها را داشته باشد. ان ها برای سایت شما اعتماد و اعتبار ایجاد می کنند. شما می بایست از انکر تکست یا URL و یا برند برای بک لینک های بنیادی استفاده کنید.

 

شبکه های اجتماعی

اولین کاری که شما می بایست انجام دهید این است که در شبکه های اجتماعی عضو شوید و در آن ها فعالیت کنید. مانند :

فیسبوک

توئیتر

لینکدین

پینترست

اینستاگرام

 

مطالب و صفحات وب سایت خود را در این پلتفرم ها به اشتراک بگذارید. این کار می تواند برای شما ترافیک ارجاعی نیز به ارمغان آورد. هر چه این لینک ها را کاربران بیشتری لایک، کامنت و یا کلیک کنند، تاثیرگذاری آن ها نیز بیشتر خواهد شد. در اصطلاح به آن ها سوشیال سیگنال نیز گفته می شود.

 

ثبت لینک در دایرکتوری های مرتبط

 

دریافت بک لینک از بیشتر دایرکتوری ها تاثیر چندانی ندارد. اما برخی از آن ها ارزشمند هستند.از آنجا که لینک های دریافتی از دایرکتوری ها فالو و مرتبط هستند و دریافت بک لینک هایی با این کیفیت کار دشواری است، این بک لینک ها بسیار ارزشمند هستند.

 

درج کامنت در وبلاگ های مرتبط

 

بسیاری از کارشناسان سئو به دلیل نوفالو بودن، از ساخت این لینک ها صرف نظر می کنند. در حالی که این بک لینک ها تاثیرگذاری خود را همچنان دارند. این بک لینک ها به دلایل زیر ارزشمند هستند:

قرار گیری لینک شما در کنار لینک های مرتبط دیگر

تنوع سازی در انکر تکست

دریافت تعدادی ترافیک ارجاعی

تعادل در تعداد لینک های فالو و نوفالو

 

نکته مهم در ثبت کامنت این است که کامنت شما می بایست با ارزش و کاملا مرتبط با متن صفحه باشد تا هم مورد تایید قرار بگیرد و هم تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

بک لینک از فروم های مرتبط

 

فعالیت در فروم و انجمن های مرتبط یکی از راه های عالی برای شناخت برند شما است. برخی از انجمن ها اجازه درج بک لینک را به شما می دهند که برخی از آن ها فالو و برخی دیگر نوفالو هستند. در تاپیک های مرتبط با حوزه کاری خود فعالیت کنید و نام برند و خدمات خود را در آن ها ذکر کنید. برای یافتن فروم های مرتبط با حوزه کاری خود دستور زیر را در گوگل تایپ کنید :

 

کلمه کلیدی + forum

نتایج گوگل را بررسی و تعدادی از آن ها را باز کنید.

در فروم ها ثبت نام کنید.

پروفایت خود را تکمیل کنید.

لینک های پروفایل به صورت URL خواهد بود بنابراین برای تاثیرگذاری بیشتر در بیوگرافی یک معرفی از خدمات خود را بنویسید و حتما کلمه کلیدی را درون متن آن قرار دهید.به قرار گرفتن لینک در کنار کلمه کلیدی Co-Occurrence گفته می شود که از روش های جدید لینک سازی می باشد.

حتما قوانین و مقررات فروم ها را رعایت کنید تا از ان ها اخراج نشوید. تعداد دوستان خود را در این انجمن ها افزایش دهید تا بیشتر دیده شوید و به مرور مطالب بیشتری را در انجمن به اشتراک بگذارید.

بعد از معرفی لینک های پایه نوبت به معرفی لینک های قدرتمند می رسد.

بک لینک های قدرتمند در نتایج شما تاثیر زیادی دارند زیرا :

 

1.مرتبط هستند

2.معتبر هستند

رپورتاژ آگهی

 

رپورتاژ آگهی یکی از روش های متداول و قدرتمند لینک سازی می باشد که شما در ازای پداخت مبلغی می توانید یک مقاله یا خبر در یک وب سایت معتبر درج کنید و لینک های خود را درون متن آن قرار دهید. این نوع از لینک سازی با توجه به قدرت و اعتبار بالای سایت میزبان و همچنین قرارگرفتن لینک داخل متن و فالو بودن آن ارزش بسیار زسادی دارد.

 

روش ادغام

 

در این روش شما دامنه های منقضی شده مرتبط با کسب و کار خود را پیدا می کنید و آن ها را به دامنه خود ریدایرکت می کنید. نکته بسیار مهم در این رابطه این است که دامنه باید کاملا با سایت شما مرتبط باشد.

بک لینک های کلاه خاکستری

تکنیک های کلاه خاکستیر به تکنیک هایی گفته می شود که خلاف مقررات گوگل است. اما جوری عمل می کنیم که گوگل متوجه مصنوعی بودن ان ها نشود.این تکنیک ها باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود اما خطرات خاص خود را نیز دارند. یکی از این تکنیک ها استفاده از سایت های web.2.0 می باشد. در این سایت ها شما روی محتوای خود کنترل دارید و می توانید با هر عبارتی به وب سایتتان بک لینک بدهید. مدل کم خطر استفاده این وب سایت ها، استفاده از آن ها در لایه دوم لینک سازی است.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش